SEO trendi, Google Pravila, Algoritmi

Kako deluje Google? SEO trendi 2017 – nova mala seo revolucija

Certificirani svetovalci, globalne izkušnje, zanesljive rešitve, osebni pristop.

Kako deluje spletni iskalnik Google? Sodobni SEO trendi in nova / stara revolucija Googlovih algoritmov

 

Če želimo spletno stran učinkovito optimizirati  in zasedati najvišja mesta v spletnih iskalnikih, moramo seveda najprej poznati delovanje spletnih iskalnikov.

Zato bomo v tem prispevku razkrili vse, kar morate vedeti o Google iskalnem algoritmu, najpomembnejše dejavnike, ki vplivajo na razvrstitev rezultatov v spletnih iskalnikih, sploh v Google, ter kako se razvija optimizacija spletnih strani. Izvedeli boste tudi, katere spremembe morate v letošnjem letu nujno implementirati!

 

Kaj sploh je SEO – optimizacija spletnih strani?

 

Optimizacija spletnih strani ali SEO (Search Engine Optimization) je dolgoročen proces plemenitenja vrednosti spletne strani v očeh uporabnikov in spletnih iskalnikov. Zaradi vrednosti, ki jo iskalni marketing, je optimizacija strani osnovni in nepogrešljivi del vsake resne spletne prisotnosti, katere namen je  pospeševati B2C ali B2B prodajo, saj so stranke, ki vas najdejo preko spletnih iskalnikov, najbolj resne stranke na spletu. Dejansko iščejo one vas.

V spodnji sliki si lahko ogledate tudi procent klikov na posamezen rezultat

 

Trend klikanja na rezultate v Google

 

Kdor podrobneje pozna dogajanje na področju SEO optimizacije in razvoja iskalnih algoritmov, ve, da je optimizacija strani postala »znanost«, s katero lahko veliko pridobimo le, v kolikor podrobno spremljamo in pospešeno implementiramo vse zahtevane spremembe iz zadnjih let, jih testiramo, in opuščamo neučinkovite ter tako ostajamo na tekočem ter pred konkurenco. V nasprotnem primeru gredo lahko velike vsote v nič.

Ob tem se je nujno zavedati, da spletni iskalniki (Google, Bing, Yahoo, itd.) nenehno spreminjajo način razvrščanja organskih rezultatov, zato moramo tudi temu primerno neprestano posodabljati in prilagajati SEO strategijo ter način optimiziranja spletnih strani.

Ker je optimizacija spletnih strani veda z že bogato sodobno zgodovino, se bomo pred trendi za letošnje leto in prihodnost še nekoliko ozrli na preteklost in najpomembnejše vidike optimizacije spletne strani.

 

5 osnovnih korakov do prvega mesta v Google:

  1. izbor pravilnih ključnih besed za vaš posel in ponudbo,
  2. popolna “on site” optimizacija na strani ter tehnična optimizacija spletne strani,
  3. optimizacija strategije vsebinskega marketinga,
  4. grajenje raznovrstnih povezav,
  5. aktivna uporaba spleta in socialnih omrežij: razpravljanje, bloganje, deljenje vsebine iz bloga na socialna omrežja, odgovarjanje, postavljanje vprašanj, itd.

 

Kako deluje Google in ostali spletni iskalniki?

 

 

V nadaljevanju prispevka bomo podrobneje predstavili trende razvoja spletnih iskalnikov in iskalnih algoritmov. O sami storitvi optimizacije spletne strani si lahko preberete več na naši glavni podstrani o sodobni SEO – optimizaciji spletnih strani.

 

Kako deluje spletni iskalnik Google in zahteve sodobne optimizacije strani

 

Po vseh večjih spremembah delovanja spletnih iskalnikov in iskalnih algoritmov (Penguin, Panda, Hummingbird) od leta 2012 dalje, trenutno doživljamo novo malo revolucijo na področju optimiziranja spletnih strani.

 

  • Nov način indeksiranja strani

 

Svojo že-dolgo-časa-opevano naklonjenost mobilnemu prometu so pri Google kronali s spremembo načina indeksiranja (branja) spletnih strani. Po novem je za Google vaša spletna stran taka, kot je vidna na mobilnih telefonih in sorodnih prenosnih napravah. Prednost pri indeksiranju spletnih strani so tako dobile mobilne različice strani. Čeprav je optimizacija statičnih strani še vedno zelo pomembna, je optimizacija za mobilne naprave prevzela vodilni pomen v optimizaciji strani in predstavlja po novem osnovo optimizacije spletnih strani. SEO tako dobiva nove razsežnosti, katerim se bo potrebno v letu 2017 še kako hitro posvetiti, za ostati na vrhu in korak pred konkurenco, saj strani hitro zgubljajo vrednost. Obenem pa je to tudi priložnost za najhitrejše.

 

  • Pomen domene in SSL certifikat

 

Čeprav so raznovrstne povezave (linki) še vedno pomembne za visoko uvrstitev v spletnih iskalnikih, zgubljajo na pomenu. Še bolj kot povezave, zgubljajo na pomeni  domene, ki vsebujejo ključno besedo v samem korenu. Ne le da zgubljajo na pomenu. Domene z eksaktno ključno besedo v korenu vse hitreje nabirajo negativne točke. Google že dolgo daje prednost domenam z imenom vašega podjetja ali blagovne znamke v samem korenu domene, za vašo blagovno znamko pa je to še večjega pomena: domene tipa www.podjetje.com/.net/.org/.si so tako najboljša izbira iz vseh zornih kotov. Vse bolj pridobivajo na pomenu tudi priljubljene in brane vsebineučinkovita uporabniška izkušnja, ter varnost spletnih strani (SSL certifikat).

 

  • Iskanje in rezultati po meri uporabnika

 

S spremembo miselnosti uporabnikov, ki vpisujejo vse daljše fraze, vprašanja itd. ter s posodabljanjem delovanja algoritmov se spreminja tudi sama optimizacija spletnih strani, ki je vse bolj usmerjena v uporabnike.  Spreminjajo se prioritete, ki jih pravila optimizacije spletnih strani postavljajo. Google namreč namenja vse večji pomen iskanju po meri uporabnika, ki je že dlje časa poznan trend. Uporabniki mobilnih naprav smo na svoje igračke veliko bolj navezani, kakor na osebne računalnike zato njihova uporaba v iskalne namene zelo narašča in tako Google vse bolj podrobno beleži naše interese in temu personalizirano prilagaja razvrščanje rezultatov vsakemu uporabniku po svoje.

 

  • lasovno iskanje in strojno učenje

 

Glasovno iskanje postaja novi »hit« in vse bolj uporabljan način iskanja v iskalnikih. Preizkusite sami kako deluje.

Še večji “hit” pa v zadnjem času postajajo tehnike »machine learning«-a in »deep learning«-a, ki se jih je začel posluževati Google za vse oblike iskanja. Vse to nam krajša čas iskanja, saj uporabniki iskalni niz hitreje izgovorimo, kakor vtipkamo. Roko na srce, ta način je veliko bolj pisan na kožo uporabnikom, ki se sporazumevajo v velikih svetovnih jezikih, kakor pa Slovencem, čeprav se tudi na tem področju stvari pomikajo s svetlobno hitrostjo. Pomembno pa je vedeti, da posledično »Google« že sam bere vašo spletno vsebino in kaznuje neberljivost (ne tekoče branje).

 

  • Privilegiranje lokalnih rezultatov

 

Poleg mobilnega trenda je že nekaj let prisoten tudi trend privilegiranja lokalnih iskalnih rezultatov. Po novem, v svetu mobilnega iskanja, prevzemajo prednost lokalne poizvedbe, saj mobilne naprave nosimo s seboj in na njih opravljamo poizvedbe, ki so vezane na našo trenutno lokacijo. Uporabniki, pa izkazujemo med iskanjem z mobilnimi telefoni dosti resnejšo namero nakupa, kot pri namiznih ali prenosnih računalnikih. Zaradi kombinacije vsega do sedaj povedanega, so rezultati, ki jih vsak posameznik odkriva v spletnih iskalnikih tako rekoč že skoraj povsem personalizirani. Na njih vpliva vaše spletno vedenje, vaše iskalne in brskalne navade, vaša zgodovina brskanja, trenutna in pretekla lokacija, itd..

 

  • Vsebine, vsebine, vsebine

 

V letu 2016 je bilo mogoče opaziti, da Google občutno namenja vse več pozornosti slikam in video vsebinam. Kot vzrok in posledica hkrati, Facebook in ostala socialna omrežja že dohitevajo YouTube po številu slikovnih in video vsebin.

Glede na zgoraj napisano, nam je lahko jasno, da nas v letu 2017 čaka, kar nekaj potrebnih prilagoditev na pomembne novosti, s katerimi sodobna optimizacija spletnih strani (SEO) postaja še bolj zahtevna za nestrokovnjake, zato si jih poglejmo podrobneje:

 

Google trendi in smernice za prihodnost

 

1. Prehod spletnih strani iz http na https protokol

 

Verjetno že veste, da ima Google že nekaj časa raje spletne strani, ki uporabljajo https protokol in s tem http protokol postavlja na stranski tir. Https protokol ni nobena novost, poznamo ga že od sredine 90.-ih let, vse od časov Netscape in Navigatorja. V zadnjih letih pa pridobiva na pomenu, sploh od začetka letošnjega leta. Če smo ga do sedaj uporabljali za vpisne (log in) strani in strani, kjer je dodatna varnost v obliki enkripcije pomembna (spletne banke, vladne strani, spletne trgovine s kartičnim poslovanjem, itd.), je v letu 2017 nujen prehod vseh spletnih strani na https protokol, saj bo Google v prihodnje občutno sankcioniral vse spletne strani, ki ne bodo nadgrajene na https protokol, tako, da jih bodisi ne bo prikazoval med zadetki v iskalnikih ali pa jim bo odvzel visoka mesta. Vse strani, ki ne bodo https, bodo označene, kot nevarne tudi v spletnih brskalnikih, neodvisno od Google pravil, kar bo vidno tudi v vašem oknu spletnega brskalnika poleg spletnega naslova strani ali s celozaslonskim opozorilom.

V čem se http protokol razlikuje od https protokola? Če si svetovni splet zamislimo, kot nepregledno množico računalnikov, povezanih s kabli, po katerih poteka izmenjava podatkov, bi lahko dejali, da pri http protokolu za prenos podatkov uporabljamo »prozorne kable«, skozi katere vsak lahko vidi podatke, ki jih prenašamo. Tak prenos je bolj izpostavljen zlorabam. Pri https protokolu pa uporabljamo »zamegljene kable« in nihče, razen pošiljatelja in naslovnika, ne more videti prenesenih podatkov, oz. veliko težje. Https protokol tako skrbi za varovanje (skrivanje) naših podatkov s pomočjo enkripcije, kar je dobra reč, kajne?

 

2. Vzpon AMP (Accelerated Mobile Pages) strani

 

AMP (Accelerated Mobile Pages) ali pospešene mobilne strani so odprtokodni protokol, ki omogoča izdelavo spletnih strani, ki se na mobilnih napravah naložijo v trenutku. Ideja za tem je namreč, da se lahko vaša spletna stran naloži, kar štirikrat hitreje in zavzame do osemkrat manj prostora, vse to pa je mogoče doseči s tehničnimi popravki na vaši spletni strani. Google je že pričel favorizirati AMP strani, tako, da jih prikazuje v svoji »carousel« galeriji in jim med rezultati doda ikono v obliki strelce, kar nakazuje njihovo sposobnost hitrega nalaganja.

Glede na napovedi in intenzivnost spremembe, je smotrno v letu 2017 pričakovati vse močnejše favoriziranje AMP strani, ki  bodo tako postale novi osnovni standard in sestavni del izdelave ter optimizacije spletnih strani.

 

3. Vzpon »zgoščenih« vsebin (dense content)

 

Ljudje smo enostavno siti prebiranja puhlic – vsebin, ki iste stvari povedo znova in znova na drugačen način. Zgodnje vsebine, ki so poganjale digitalni marketing, niso bile nič drugega, kakor ponavljajoče se ključne besede in povezave, vpete v besedila brez smisla ali uporabne vrednosti. Pomembno je bilo le zadovoljiti iskalne algoritme. Kasneje so vsebine pridobile na uporabni vrednosti in smislu. Če je še do lani (2016) Google delno kaznoval dolge vsebine brez uporabne vrednosti, pričakujemo v letu 2017 implementacijo novega trenda »zgoščenih« vsebin, ki bo popolnoma zanemaril dolžino vsebin. Vse bolj pomembno namreč postaja, na čim manjšem prostoru, bralcem ponuditi čim več informacij, in tako vzbuditi zaupanje in zanimanje. Menimo, da gre za pomembne spremembe, zaradi katerih bo optimizacija spletnih strani (tudi neuspešnejših) zagotovo še toliko bolj zavila iz dosedanjih smernic.

 

4. »Machine learning« ali strojno učenje bo spremenilo branje vsebine in delovanje algoritmov

 

Google RankBrain – algoritem sposoben učenja pomena besed s pomočjo umetne inteligence, ki je bil predstavljen ob koncu prejšnjega leta, je na široko odprl vrata številnim možnostim algoritmičnega strojnega učenja in povezave izrazov v različnih jezikih. Gre za razširitev funkcij Google Hummingbird algoritma (ki je prvi začel besede povezovati z njihovim pomenom) in sicer na način, da se le-ta lahko postopoma uči o pogovornih poizvedbah uporabnikov in z naučenim samodejno posodablja lastni algoritem. Ker od konca lanskega leta ni bilo nobene posodobitve na tem področju, smo jo že dočakali letos v začetku februarja, ko je velike premike naredila “neznana sprememba”.

Pričakovati je tudi, da bo Google v naslednjih letih izdal še številne posodobitve na področju strojnega učenja. Opazili smo tudi že povezovanje slovenskih in angleških prevodov ter sinonimov slovenskih izrazov. Strojno učenje pa ni le »hit« povezan z optimizacijo spletnih strani. Uporabljamo ga tudi na drugih področjih, kot so interpretacija podatkov in marketinška avtomatizacija.

 

5. Osebni »branding«, kot skrivno orožje SEO optimizacije spletnih strani

 

Čeprav prinaša osebni branding bolj praktične prednosti, kot neposredni vpliv na uvrstitev vaše strani v iskalnikih, ga v profesionalnih krogih štejemo med pomembne elemente vsakršne strategije optimizacije spletnih strani zaradi številnih posrednih vplivov. Osebni »brand« (blagovna znamka) omogoča enostavnejši stik z vplivneži, poenostavlja objavljanje vsebin na tujih straneh (guest posting), in grajenje zaupanja strank ter tako pripelje več prometa na vašo spletno stran. Zaenkrat se tega poslužuje presenetljivo malo blagovnih znamk v svoji strategiji optimizacije spletnih strani. Tudi socialna omrežja dopolnjujejo svoje algoritme tako, da imajo osebne objave še vedno večji vpliv kot objave podjetij. V letu 2017 tako pričakujemo nadaljevanje tega trenda in še večjo porast izkoriščanja osebnega brandinga. Na ta način se bodo odprle tudi nove možnosti. Posledično je pričakovati tudi pojav nove konkurence, zato bodite pozorni in se prepričajte, da ste z optimizacijo vaše strani in osebnega branda na pravi poti do uspeha.

 

6. Optimizacija uporabniške izkušnje – UXO (User Experience Optimization) in optimizacija spletnih strani – SEO (Search Engine Optimization) se bosta še dodatno zbližali

 

Uporabniška izkušnja oziroma nekateri njeni aspekti so že nekaj časa zelo pomemben dejavnik optimiziranja spletnih strani. Google daje prednost hitrim stranem, ki so pravilno optimizirane za mobilne naprave, in predvsem tistim stranem, za katere je jasno, da jih uporabniki radi prebirajo (daljši obiski, več ogledanih strani, itd.). Zaradi omenjenih sprememb v indeksiranju in preferiranju mobilnih različic spletnih strani, lahko v letu 2017 pričakujemo povečan poudarek na mobilni uporabniški izkušnji. Pred tem omenjene AMP strani bodo tudi iz teh razlogov pridobile na pomenu.

 

7. Aplikacije bodo vse bolj priljubljene (tudi med zadetki v Google)

 

V preteklih letih smo bili priče velikemu povečanju razpoložljivih SEO možnosti za mobilne aplikacije. Od osnov indeksiranja aplikacij in poglobljenih povezav (deep linking), do aplikacij, ki vsebujejo vsebino, razvoja streaming-a aplikacij, ki omogoča uporabnikom »streaming« vsebine, aplikacij brez prenosa le te na mobilno napravo, itd. Google do sedaj ni spreminjal »core« (jedrnih) funkcij za iskanje mobilnih aplikacij, vendar so že napovedali, da lahko že v letu 2017 pričakujemo premik tudi na tem področju. Verjetno je še prezgodaj, da bi aplikacije prevzele vlogo spletnih strani, ampak ne izključujemo možnosti, da se to ne bo zgodilo že v bližnji prihodnosti.

 

8. Osebni digitalni asistenti bodo postali bolj prefinjeni, spremenil se bo način, na katerega mnogi od nas izvajamo poizvedbe

 

Osebni digitalni asistenti so danes že stalnica in ljudje jih sprejemamo kot del naših življenj. Orodja, kot so npr. Siri in Cortana, nam poenostavljajo življenje in znatno poenostavljajo pogovorne poizvedbe uporabnikov v spletnih iskalnikih. V letu 2017 tako lahko pričakujemo še večjo raznolikost, in večjo prefinjenost omenjenih orodij, s tem pa pojav novih oblik iskanj in naprednejših oblik pogovornih poizvedb (daljše besedne zveze, vprašanja, itd.), kar predstavlja nove oz. dodatne možnosti za visoke uvrstitve v spletnih iskalnikih tudi novim podjetjem.

 

Glede na vse novosti lahko zaključimo, da nas na področju optimizacije spletnih strani (SEO) čaka še eno zanimivo leto, polno sprememb in priložnosti. Časi domen na ključne besede so mimo in pomen kupljenih povratnih strmo upada. Poleg vsega omenjenega se vse čedalje bolj vrti okoli optimizacije na daljše besede in besedne zveze ter uporabno vsebino in učinkovito uporabniško izkušnjo. Ponovno lahko pričakujemo rangiranje ene podstrani za vse več ključnih besed in izpeljank hkrati.

 

Seveda v tem zapisu nismo mogli povzeti vseh novosti in dejavnikov, ki vplivajo na razvrstitev rezultatov v spletnih isalnikih. Bomo pa o optimizaciji spletnih strani še veliko razložili v prihodosti.

 

Od nekaj deset do nekaj tisoč slovencev išče vaše storitve ali produkte v Google. Od 70% do 90% vseh vaših potencialnih strank. Če vas ne najdejo na prvi strani, ne obstajate. Imate vprašabnja? potrebujete pomoč? Stopite v stik z nami. Pišite nam preko kontaktega obrazca.

 

Delite objavo na svoja socialna omrežja.
Hvala!