Nasveti za učinkovito delo od doma (delo na daljavo)

Certificirani svetovalci, globalne izkušnje, zanesljive rešitve, osebni pristop.

Delo od doma / na daljavo: izzivi, prednosti, nevarnosti in uporabni nasveti

 

Ravno v tem mesecu je začelo teči že osmo leto mojega dela od doma (na daljavo – remote), saj v večini sodelujem s tujci in tujino. 

V času #coronavirus-a smo vsi primorani v to obliko dela. Ker je moja objava, na to temo, na Facebook-u požela veliko zanimanje, jo  na vašo željo, povzemam tudi v spodnjih vrsticah. 

Najprej, naj vas pomirim: delo od doma, je super. Tudi v takih okoliščinah. Ste sami gospodar svojega časa.

  • Če boste  produktivni, lahko z delom zaključite prej, kot sicer. 
  • Če ne boste disciplinirani, bo ura hitro 16:00 in delo še vedno ne bo narejeno. 

 

V izrednih razmerah, postane ta oblika dela malo bolj kompleksna, saj smo vsi na »trnih« in nižjih frekvencah. Ob pomanjkanju socialnega stika, in brez prave skrbi, za svoje psihofizično zdravje, se lahko hitro pojavijo nezaželena stanja in počutja.

V naslednjih vrsticah povzemam izzive, ki jih lahko pričakujete, ter nasvete, spoznanja in dobre prakse, kako se z vsem tem spopadati.

1. Delo od doma je DELO od doma, ni dopust!

Čeprav boste delali od doma, ste na delovnem mestu. To ni plačan dopust. Zahteva več vašega napora in discipline. Nihče vas ne bo nadzoroval. Ste sami svoj gospodar.

Ob pravilni organizaciji in disciplini boste bolj učinkoviti, kot v pisarni. Zahteva pa ta oblika dela veliko več samo discipline, samo motivacije in organizacije.

 

2. Doma je veliko več dejavnikov, ki vam bodo kradli pozornost

Ker boste delali od doma, se morete zavedati, da bo doma najverjetneje več motilcev, kot sicer.

Če vas bo več doma, lahko pričakujete, da vam bodo sostanovalci, partnerji, otroci, stari starši itd. kljub vašim navodilom, v živo ali po telefonu, kradli pozornost.

Kljub vsemu, vzdržujte pozitivno vzdušje, saj je to nekaj čisto normalnega in se boste s tem spopadali več ali manj vsi. Razumite tudi, da vam v večini ne nagajajo namerno. Izkoriščajo priložnost, ker ste jim blizu in ker jim veliko pomenite. Tudi sami so v “stiski”.

 

3. Nikoli ne delati v prostoru, kjer spite!!!

Za maksimalno učinkovitost nikoli ne delati v prostoru, v katerem ponoči spite!!!

Če je le možno, uporabite za to prostor, ki ga večinoma ne rabite oz. prostor, ki je kakorkoli izoliran od ostalega predela stanovanja.

Najboljša izbira bo prostor v katerem ste navajeni delati, brati itd, in to ni spalnica. Ob predpostavki, da imate dovolj miru.

 

5. Podroben plan in “to do” lista

Plani in »to do« liste, so v taki obliki dela, še toliko bolj pomembni.

Zaradi večjega števila motilcev pozornosti, priporočam zvečer, pred spancem in zjutraj, takoj ko vstanete, pregledat dnevni plan. Tako se ga boste najlažje držali.

Vizualizacija je še dodaten plus.

 

6. Pospravljena, urejena delovna miza in celoten delovni prostor

Prostor večkrat dnevno tudi prezračite.

Ker boste tudi na domačem stolu presedeli več ur dnevno, pomislite tudi na svojo hrbtenico.

 

7. Okrnjeno socialno življenje lahko resno ogroža vaše zdravje, počutje in produktivnost

Zaradi trenutnih razmer (#coronavirus) in okrnjenega socialnega stika, bo vaše razpoloženje najverjetneje veliko bolj nihalo, kot sicer. Telo in možgani bodo nagnjeni k nižjim frekvencam, zato so zdrava prehrana, dovoljšen spanec in zdrav način življenja še toliko bolj pomemben.

V veliko pomoč vam bo “mindfulnessmeditacija.

Na Youtubu najdete tudi neskončno zvočnih posnetkov »rise your frequency«, »binaural beats«, glasbo za dodatno koncentracijo med delom itd., ki vam bodo v nepredstavljivo pomoč. Priporočam uporabo slušalk.

 

8. Hrana je vaš “bencin”

Konkreten zajtrk, in ne preveč nasitno kosilo (med delovnim časom), bodo pripomogli k optimalni učinkovitosti.

Prehranjevanje večkrat na dan, ravno tako.

 

9. Pravilno si razporedite svoje delo in odmore 

Ne pozabite na 2 x 90 – 120 minut dela v prvem delu dneva in 60 – 90 minutne delovne intervale za tem.

Prvi odmor je lahko 15 minutni, naslednji naj bo vsaj 30 ali celo 60 minutni. Če je bil tudi drugi odmor krajši, naj bo tretji odmor 60 minut dolg.

V kolikor dobite s strani nadrejenih drugačna navodila, sledite svojim nadrejenim.

Če imate možnost med odmori na zrak, oz. se razgibat, še toliko boljše.

Če se vam zdijo odmori dolgi, verjemite, da boste ob upoštevanju vseh nasvetov, bolj produktivni, kot v pisarni.

Ravno tako pomislite, da boste zaradi dela od doma morali jesti (kuhati), v trgovino po življenjske potrebščine, se razgibat, itd… zato si take in podobne aktivnosti razporedite med odmore.

 

10. Čim manj spreminjati obstoječi urnik

Jutranje ustajanje naj bo ob isti uri, kot ste navajeni za v službo. Upoštevajte tudi, da boste bili najbolj produktivni v tistih urah, kot ste sicer v pisarnah, saj so vaše telo in možgani navajeni na tak ritem. V kolikor se pojavi potreba po spremembi le tega, se boste na to privadili že v nekaj dneh.

 

10. Socialna omrežja, klic prijatelja/prijateljice, itd. strogo izven delovnega časa

Tudi, če v pisarni nimate te omejitve, je čas za Facebook, Twitter, Linkedin, Tinder, osebne pogovore po gsm…., po 17. uri oz. po zaključenem delovniku.


11. Novicam sledite omejeno

Ostanite obveščeni, a ne posvečajte preveč pozornosti televiziji in ostalim virom novic, saj nižajo frekvenco in produktivnost ter jemljejo vašo pozornost.

 

12. Naj vas nič ne odvrne od vašega dnevnega cilja in namena

Ne pozabite kaj je vaš namen, in cilj tisti dan. Naj vas nič ne odvrne od tega.

Moški, boste imeli z ženskami, ki bodo doma, verjetno več dela na tem področju, ker nas je mati narava naredila v taki obliki. A bo ženska kljub navidezni nejevolji, konec dneva, bolj vsesala, če boste ostali osredotočeni na svoje cilje. Enako velja seveda tudi v  obratni smeri.

 

13. Navada je železna srajca

Urnik in navade, ki jih boste vpeljali / vzpostavili prve dni, vas bodo spremljale vso obdobje dela od doma, zato bodite že prvi dan maksimalno učinkoviti.

 

14. Nekaj besed še o tehnologiji, programih in opremi

Za potrebe video klicev, sestankov, konferenc, ter ostale komunikacije, se v podjetju poenotite, katero tehnologijo in programe boste uporabljali.

Komunikacijo, video klice in sestanke lahko izvajate preko Go To Meeting, Zoom, Skype, Slack in alternativnih programov. Več o aplikacijah in programih, ki vam bodo olajšali delo na daljavo, najdete tukaj.

Vsi, ki želite nadzorovati delo zaposlenih, si preberite primerjavo aplikacij na tej povezavi.

Še več tehničnih nasvetov in pomoč pri organizaciji dela na domu najdete tukaj.

 

15. Upoštevajte navodila svojih nadrejenih

Kljub temu, da delate od doma, in ste v tem prispevku prebrali veliko dobrih nasvetov, upoštevajte vsa navodila svojih nadrejenih.

Razumite tudi, da so se tudi sami nenadoma znašli v isti situaciji, kot vi, le z več skrbmi. Poskrbeti morajo za vašo plačo, prilagoditev posla, nadaljnji razvoj podjetja… v razmerah, na katere ni bil pripravljen nihče.

 

16. #OSTANIDOMA IN #RAZKUŽUJ

GLEDE NA TRENUTNE IZREDNE RAZMERE:

 

Če boste upoštevali vse navedene nasvete bo delo od doma, ne glede na razmere, učinkovito in zabavno.

 

V kolikor imate kakršnokoli dodatno vprašanje, me pokličite 031 806 600 ali mi pišite na mcotar@digimedia.si (po 15:00) :).