Analzirajte konkurenco v petih korakih
Si predstavljate sestavljati katerokoli tehnično pridobitev, puzle ali model iz nekaj 1.000 sestavnih delov, brez imeti načrta in predstave, kako bi moral izgledati končni izdelek? Podobno je na spletu in v digitalnem marketingu. Brez podrobnega poznavanja okolja, konkurentov, lastnih konkurenčnih prednosti in jasnega načrta “v kjero smer ter kako”, se potroši veliko časa, energije in sredstev na neracionalen način, za nezadovoljive rezultate.
Izguba je pa dvojna. V poslu je čas denar in konkurenca neprestano prodaja tako vašim strankam, kot novim, potencialnim kupcem.
Z analizo konkurence si boste razkrili informacije na katerih se gradijo uspehi!
Čeprav še vedno naletimo na podjetja in podjetnike, ki ravnajo, kot da se v digitalnem svetu ne dogaja nič pomembnega, je vse več takih, ki gradijo konkurenčne prednosti s pomočjo digitalne tehnologije. Sploh, ob novostih ali spremembah, ki jih je danes vse več.
Ne le, da se morate zavedati prisotnosti konkurence, sprememb in dejstva, da vam želijo speljati stranke. Za učinkovito poslovanje morate dobro poznati tudi pozicijo vašega podjetja znotraj tržne niše. Nenehno morate slediti vsemu, kar se dogaja v vaši panogi, v podjetju ter pri konkurenci. Sicer sploh ne boste mogli ugotoviti, kje vam »pušča voda« in kje »leži denar na cesti«.
Sodobni poslovni svet v vse večji meri sloni na digitalnem marketingu, ki pa se po drugi strani razvija z vratolomno hitrostjo. Učinkovita in pametna uporaba digitalnega marketinga tako zahteva poglobljeno poznavanje trga, nakupnega obnašanja kupcev, profilov ciljnih skupin, trendov, novosti ter vseh prednosti, šibkosti, priložnosti in nevarnosti.
Če si priznate ali ne, vaši konkurenti bolje upravljajo s svojo digitalno prisotnostjo. A že samo dejstvo, da ste prišli na to stran in se zanimate za analizo e-konkurence, iščete lastne konkurenčne prednosti, vam obeta povečanje učinkovitosti!
Analizirajte konkurence v petih korakih
-
Analiza vidnosti v spletnih iskalnikih – Kako optimizirane so konkurenčne spletne strani?
Svoje najmočnejše konkurente na spletu najlažje poiščete tako, da opravite poizvedbo v spletnem iskalniku Google in pri tem uporabite ključne besede oz. besedne zveze, ki najbolje opisujejo vaše glavne proizvode, proizvodne linije ali storitve oz. vrednost, ki jo prinašate. Če ste na primer vodovodar iz Ljubljane boste v iskalniku vpisali »Vodovodar Ljubljana«. Tako boste oblikovali spisek konkurentov, ki jim morate slediti in jih prehiteti s SEO – optimizacijo. Če želite izvedeti še več o vaših ključnih besedah, se lahko poslužujete tudi aplikacij Google Keyword Tool in orodij, kot so SEMRush in Majestic in preberete še ostale štiri točke tega prispevka.
-
Kdo se oglašuje z Google AdWords, kolikšna je konkurenca?
Druga plat spletnih iskalnikov je iskalni marketing V kolikor govorimo o najbolj poznanem iskalniku, Google, so le ti vidni na vrhu in na dnu strani z oznako “Oglas”. Prikazujejo se glede na vnesene ključne besede, ko so povezane z vašo ponudbo, storitvami ali proizvodi (primeri ključnih besed: “Hotel Koper“, “davčno svetovanje” “Traktor Goldoni“, “kako narediti spletno stran“! S primerom vodovodarja iz Ljubljane smo pojasnili, kako zaznati podjetja, ki optimizirajo svojo stran. Ravno tako lahko tudi pri teh besedah preverite organske (neplačane rezultate) in se sprehodite po vseh njihovih straneh, podstraneh, podrobno si preberite, kako predstavljajo svoj posel in kakšne prodajne elemente vključuje njihova spletna stran itd. Opravite poglobljeno analizo spletnih strani konkurentov ter njihove vsebine.
-
Katere so prave ključne besede za vas?
Z znanjem, ki ste ga pridobili v 1. in 2. koraku preverite vsebino, naslove, URL naslove, meta podatke, najpogostejše povezave na strani in hitro lahko sestavite spisek ključnih besed in fraz, ki jih vaši konkurenti uporabljajo, za pridobivanje novih strank. Dopolnite ga z lastnim “izrazi”, nato pa uporabite še Google Keyword Tool ter glede na konkurenco in obseg iskanja izberite prave besede za vas. Najboljše besede so ne generične, daljše besedne zveze, ki nakazujejo namero ali vrednost, rešitev, ki jo prinašate (“vlažilec zraka za velike prostore” “bele teniske Adidas moške”)!”
-
Kakšne vsebine potrebuje vaša ponudba?
Ko poznate ključne besede, konkurente in ste preučili njihove vsebine, se morate osredotočiti še na lastno vsebino. Razmislite, kakšna so najbolj pogosta vprašanja vaših strank, in se razpišite v odgovorih. A ne pozabite »MANJ JE VEČ«. Bodite jasni, bralcem pa ponudite uporabno vsebino na blogu. Nekaj novega, drugačnega. In vedno spremljajte, kaj konkurenca počne in česa ne.
-
Angažirajte se tudi na socialnih omrežjih
Raziskavo, ki ste jo opravili v 4. koraku, razširite še na obisk profilov vaših konkurentov na socialnih omrežjih. Spremljajte, koliko so prisotni in katere objave so najbolj angažirale sledilce. Kdaj jih objavljajo ter kako pogosto. In ne pozabite preveriti, kako upravljajo z negativnimi komentarji.
BONUS: Prijavite se na njihove novice. Prenesite si in si preberite njihova elektronska gradiva.
Praktična vrednost analize konkurence
Kako poiskati svoje konkurenčne prednosti?
Taka ali še bolj poglobljena analiza e-konkurence vam bo podala jasno sliko kaj počnejo vaši konkurenti in koliko dela vas približno še čaka. Če rezultati iskanj na ključne besede ne prikažejo veliko tekmecev ali uporabne vsebine, boste nedvomno prej prehiteti konkurenco na podlagi teh iskalnih fraz. Če je konkurenca velika in so to globalna podjetja oz. podjetja z dolgo in uspešno spletno prisotnostjo, potrebujete več časa in pomoč strokovnjaka.
Največje priložnosti ležijo v vaši ideji in vaši zamisli. Najlažje si jih boste izostrili, ko boste pogledali tudi tam, kjer večine konkurentov še ni ali si v morju poiskali svojo luknjo. Veliko jih je še! Tudi če ste v konkurenci s samimi močimi konkurenti, vsak posamezni, organizacija, produkt storitev, ima nekaj svojega, posebnega. Tisti namen s katerim se je vse skupaj začelo. Morda ga le nikoli niste razvili do podrobnosti, ker niste vedeli kako. Garantiramo vam, da vedno obstajajo še bolj pametni pristopi, k isti stvari.
In ne pozabite, če želite biti učinkoviti, nikoli ne kopirati konkurence. Vedno si iščite svoj prostor pod soncem, le tako si ga boste tudi ustvarili!
Potrebujete nasvet ali pomoč strokovnjaka? Nimate časa? Imate le vprašanje? Pišite nam preko kontaktnega obrazca ali nas pokličite na 031 806 600 in skupaj bomo poiskali rešitve na vse vaše izzive.