Kako napisati dober blog članek oz vsebine

Kako napisati dober blog članek? 7 zlatih pravil

Certificirani svetovalci, globalne izkušnje, zanesljive rešitve, osebni pristop.

Kako napisati dobro blog vsebino: 7 zlatih pravil

 

V tem prispevku delimo z vami 7, po naših izkušnjah najbolj pomembnih nasvetov na temo: kako napisati dobro blog vsebino.

Če se nad pisanjem bloga še niste navdušeni ali se vam zdi to še vedno odvečno Sizifovo delo, je čas, da o tem ponovno premislite ob spodnjih besedah.

Zakaj pravimo tako?

Pisana beseda je pomembno orodje komunikacije, ki je, z napredkom tehnologije in porastom svetovnega spleta, ponovno pridobila na pomenu. Z njo vsakodnevno komuniciramo več, kot kadarkoli do sedaj.

Ravno zato je postal blog, na vaši spletni strani, tako pomemben element spletne prisotnosti. S tem, ko rečemo blog, mislimo pravzaprav na kvaliteto člankov in vsebine na vašem blogu. Le ta ima neposreden vpliv na višino prodaje vašega podjetja.

 

Kako napisati blog članek, ki bo pozitivno vplivala na vašo prodajo

 

Nihče ne bo kupil pri vas zato, ker imate lepo oblikovano spletno stran.

Še tako lepa, ne bo prepričala obiskovalcev, brez prave vsebine in besede.

Ravno tako ne bo nihče bral vsebine, ki ne pritegne.

Vsebina mora izobraževati in nagovarjati potencialne stranke (obiskovalce) na spletni strani, jim podati rešitve in odgovore na njihove izzive, specifične težave, ki jih pestijo, jih informirati in mnogo več. V uporabni in všečni vsebini jim ob tem posredno predstavite tudi svojo ponudbo in vrednost, ki jo prinašate.

Učinkovit digitalni marketing,  (SEO) optimizacija spletnih strani za Google in prodaja vašega spletnega mesta, brez prave vsebine, tako ne obstaja več.

Vsebina, ki jo imate na spletni strani je en od ključnih členov enačbe učinkovitega spletnega nastopa. S porastom pomena vsebinskega marketinga še dodatno raste vrednost in število strank, ki jih lahko pridobite z vsebinami, če le poznate nekaj pravil. Več o pomenu vsebin v digitalnem marketingu si lahko preberete tudi v prispevku o učinkovitem digitalnem marketingu.

  • Kako torej napisati blog vsebino, besedilo, članek, prispevek, ki bo všečen in učinkovit?
  • Kako oblikovati besede, da bodo le-te privabile obiskovalce, jih razvedrile, jih podučile in pripravile do naslednjega koraka: prijave na email listo, stika z vami ali kar direktnega nakupa?

 

7 zlatih pravil pisanja dobrih blog člankov

 

Iluzorno je pričakovati, da se boste dobrega pisanja naučili čez noč. Je pa ob pravih usmeritvah, in z malo vaje ter vztrajnosti zadeva hitro dobra investicija. Ravno zato smo za vas zbrali na kup sedem najbolj iskanih nasvetov kako pisati blog vsebine, ki jih lahko uporabite že danes.

 

Kako napisati dober blog članek 7 zlatih pravil

 

1. Dober naslov je 80% celotne enačbe

 

Vaše obiskovalce morate pritegniti že z naslovom, sicer nikoli ne bodo prebrali, kar ste jim pripravili. To velja za vse vrste vsebin, bodisi članke, prodajna pisma, pristajalne strani, e-mail kampanje, itd. Morda se sliši žalostno, a ljudje so danes zelo površinski in “sodijo knjigo po naslovnici” (oziroma v tem primeru, članek po naslovu).

Eden izmed trikov, ki se ga pogosto poslužujejo najboljši pisci, je ta, da končni naslov vedno določijo, ko je celoten članek že napisan. Morda se to sprva sliši kontra-intuitivno, vendar pomislite: ali ni bolje, da naslov napišete šele takrat, ko ste podrobno seznanjeni z vsem, kar boste povedali? Na tak način boste lahko najenostavneje presodili, kateri zorni kot in kateri del vsebine ter rdeča niti je najpomembnejša in jo v naslovu temu primerno izpostavili. Seveda morate natančno vedeti komu, o čem in iz katere perspektive boste pisali, še preden pričnete zlagati skupaj besede. .

 

Kako torej izbrati naslov, ki učinkovito pritegne bralčevo pozornost?

 

Pomislite najprej, na kakšno vrsto naslovov se najbolje odzivate sami. Kaj vas pritegne v naslovih člankov, ki jih preberete?

Ravno tako, mora biti že v naslovu jasno, kaj članek opisuje: ponavadi je to odgovor na določeno vprašanje oziroma rešitev, kako se spopasti s specifičnimi izzivi pred vami.

Za lažje razumevanje, predstavljamo nekaj “šablon” naslovov, ki pritegnejo:

  • 15 preverjenih načinov, da se znebite X
  • 7 najboljših izdelkov za odstranjevanje X
  • Ali ste prepričani, da zares poznate X? Razkrivamo učinkovito metodo, ki jo strokovnjaki želijo obdržati zase.
    – itd.

Za še več idej, opravite sami raziskavo v iskalnikih, raziščite kaj in kako pišejo boljši konkurenti, podjetja v sorodnih panogah (in pomislite kateri njihovi naslovi vas pritegnejo, če vas in zakaj), zapisujte si sproti naslove, ki so kadarkoli vzbudili vaše zanimanje do te stopnje, da ste preprosto morali iti naprej in prebrati, kaj se skriva na spletni strani, ipd. Kaj hitro boste dobili občutek in ideje, kako oblikovati učinkovit naslov za vašo naslednjo vsebino.

 

2. Manj je več

 

Če pomislimo na pisanje samega bloga, je en prvih in verjetno najboljših nasvetov, ki vam jih lahko ponudimo naslednji: če je možno nekaj povedati z manj besedami, potem to tudi storite.

Končni izdelek bo na tak način bistveno bolj berljiv, hkrati pa bo bralca manj zasičil z nebistvenimi informacijami. Kar pa še ne pomeni, da pišite kratke blog vsebine. Prav nič ne bo narobe, če napišete dober članek s tisoč ali več besedami.

Za razumevanje tega koncepta je potrebno pomisliti na dinamiko sodobnega časa: čedalje več je pritiskov in obveznosti, časa pa čedalje manj. Vedno morate pri pisanju upoštevati, da bralci nimajo neomejene količine časa na voljo za branje vsebin, prav tako pa se za njihovo pozornost bori tudi vaša konkurenca.

Podite poučni, stvari predstavite celovito in podrobno, a ne tratite časa bralcem!

Omogočite mu, da vsebino samo preleti, in prebere bistvo, ali se poglobi v branje celotne vsebine.

 

3. Vsebino podajajte v manjših kosih

 

Ta točka se deloma navezuje na prejšnjo. Z obzirom na to, da bralci razpolagajo z omejeno količino časa, ni težko razumeti, da jih večina branju vsebin ne posveča veliko pozornosti, oziroma to počnejo razmeroma površinsko, vsebine le preletijo (v angleščini “skimming”). Na tak način lahko v najmanj časa preberejo največ.

Nasprotje tega je “scanning”, torej globinsko branje, katerega se bralci ponavadi poslužujejo zgolj pri ponovnem branju, oz. ko jih določen del vsebine še posebej pritegne. Vendar ni nujno, da ta trenutek sploh nastopi (odvisno od posameznika in primera).

Upoštevajoč zgoraj predstavljeno obnašanje, pomislite kako jim lahko pri tem najbolj pomagate?

 

Vsebino razbijte na več manjših delov z uporabo:

  • podnaslovov,
  • odebelitev,
  • odstavkov,
  • naštevanj v točkah (t.i. “bullet points”),
  • itd..

Na tak način boste ugodili obema skupinama bralcev; prva, večinska, bo lahko že v nekaj trenutkih dojela bistvo, obenem pa boste poskrbeli za to, da drugi skupini ne bo manjkalo “mesa ob kosti”.

 

4. Ne pretiravajte s kompleksnimi izrazi

 

Naj si gre za žargon ali strokovne izraze, težke besede so lahko vedno problematične, če jih bralec ne razume (takoj) ali mu niso vsakdanje. Vedno želite ciljati tudi na to, da bodo vaše vsebine blizu karseda velikemu obsegu ljudi, blizu ciljne skupine bralcev.

Mnogokrat slišimo, da se z uporabo kompleksnih izrazov razkazuje svojo strokovnost in bogati jezikovni zaklad oziroma podrobno poznavanje določenega strokovnega področja. To seveda drži, vendar le pod pogojem, da se le-ti v besedilu ne pojavljajo prepogosto.

Povedano drugače: če za neko stvar obstaja bolj vsakodnevna alternativa, recimo temu poljudno-znanstveni izraz, jo je modro uporabiti.

“To pravilo velja za vse primere razen tistih, ko je besedilo namenjeno določeni prepoznani ciljni skupini, ki ji bo žargon ali strokovnost le zbližala sporočilo.

Ko smo že pri žargonu oz. slangu, se nam zdi pomembno omeniti še rabo tujk in naslednje pravilo, ki velja za obe skupini izrazov. Prvi instinkt vam morda po interpretaciji zgornjih vrstic pravi “ne”, vendar se je na tem mestu vedno potrebno prvotno vprašati, komu je vsebina namenjena in kaj želite z njo doseči. Uporaba po občutku, ki ga boste z malo vaje, in spremljanja odzivov, hitro optimizirali.

Če podamo še praktični primer: če z vsebino naslavljate predvsem najstnike in mlajšo populacijo, ki tovrstne besede zelo rada uporablja, s predpostavko, da jim želite prodati določen izdelek ali storitev, potem je raba teh izrazov velikokrat celo dobrodošla, saj se bodo na tak način lažje poistovetili z vami, vas začutili kot “svoje”. Več o tem, kako oblikovati super prodajno podstran ali “landing page” smo napisali v prispevku o anatomiji pristajalnih strani.

 

5. Pomen oblikovanja in stila

 

S raznoraznim oblikovanjem razbijamo monotonost (daljših) vsebin in bralcu olajšamo branje. Zmerno in s stilom izkoristite vse, kar vam je na voljo: odebeljeno besedilo (v ang. “bold”), položno besedilo (v ang. “italic”), podčrtano besedilo (v ang. “underline”), seznami (v ang. “bullet points”), obarvani izvlečki, …

Poleg povečane berljivosti, lahko tako še dodatno izpostavite najpomembnejše dele vsebine, v raznih okvirjih, kar še dodatno poviša stopnjo zaznave, posledično tudi konverzije.

Bralci, ki se poslužujejo t.i. “skimminga”, o katerem smo govorili zgoraj, bodo na ta način lažje in hitreje predelali vsebine, prav vsi pa bodo enostavno brali in vedeli, kaj ste želeli postaviti v ospredje.

 

Slike:

Tudi raba slik sodi med pripravo vsebine za splet. Kot pravi stari pregovor, slika pove več, kot tisoč besed, in to drži kot pribito, tudi v tem primeru. Seveda morate pri tem paziti, da so slike relevantne in ne kršite avtorskih pravic.

 

6. Vaše vsebine naj bodo uporabne

 

Ko boste začeli pripravljat osnutek vsebine, ki jo boste objavili na spletu, imejte vedno v mislih naslovnike, za katere jo pišete in ne sebe. Le tako boste lahko odgovarjali na njihova vprašanja, reševali NJIHOVE izzive in bili brani ter iskani.

Dobro vsebino pripravite tako, da najprej določite o čem natančno boste pisali, kaj želite z vsebino doseči in komu je namenjena.

Če želite napisati zares dobro in uporabno vsebino, boste morali nekaj svojega dela vložiti tudi v začetno raziskavo (analiza konkurence), v kateri boste podrobneje spoznali ciljno skupino, njene izzive, navade, interese in kaj jih tare, da ponoči ne spijo.

Pogovorite se z nekaj od najboljših obstoječih ali preteklih strank, ugotovite, kaj so njihovi izzivi, težave, zapišite si vsa najpogostejša vprašanja, ki jih imajo,… in v vaši vsebini odgovorite na vse to.

Ravno tako preverite, kaj so o tem napisali že drugi in česa niso.

In nikoli naj vas ne bo strah, da bi bralcu povedali preveč. Če ga naučite nekaj novega in mu predstavite nekaj, kar še ni vedel, imate 65% verjetnost, da bo prej ali slej postal tudi vaša stranka.

 

7. … priljubljene in učinkovite

 

Sedaj, ko imate pregled nad najpomembnejšimi elemnti vsebin, pa še nekaj besed o psihologiji in tehnikah pisanja!

 

a.) AIDA

 

Predstavljajte si, da opazujete moškega in žensko, ki sta si od prvega trenutka všeč. Četudi sta oba popolna en za drugega, če bi kdorkoli od njiju v prvem večeru ali tednu predlagal poroko, iz vsega skupaj najverjetneje nebi bilo nič, saj bi bil to za oba v tistem trenutku prevelik korak. Dosti večjo možnost uspeha bi par imel, če bi se stvari odvile po korakih in postopoma.

 

Enako velja v prodaji.

Ko obikovalec pride na vašo stran, ga boste veliko lažje postopoma pripravili do končnega cilja, kot če je cilj predstavljen, kot en velik korak.

 

Ljudje lažje dojemamo in sledimo informacijam, če so le-te podane tako, da v prejemniku sprožajo pravilna zaporedja čustvenih stanj in miselnih procesov. Vaše bralce boste lažje pripravili do posameznih majhnih korakov, kot enega velikega.

 

V te namene si pomagamo z raznimi komunikacijskimi tehnikami.

Ena bolj uveljavljenih je AIDA, ki je kratica za:

  • Attention (pozornost)
  • Interest (zanimanje)
  • Desire (želja)
  • Action (ukrep)

 

Gre za tehniko komuniciranja, z uporabo katere krepko povečamo možnost, da se bo obiskovalec odločil za nakup, klic, poslano sporočilo ali drugo obliko konverzije, saj je vsebina, ki je podana na tak način, lažje razumljiva, se stopnjuje in ima na bralcu večji učinek, kot bi podana vsebina imela sicer.

Z nekaj osnovnega razumevanja nakupovalne psihologije boste tako veliko enostavneje prepričali bralce, da nakup opravijo pri vas, in ne pri vaši konkurenci.

AIDA predvideva nagovarjanje in oblikovanje besedila v štirih sklopih. Med vsemi, je najbolj pomemben prvi korak. Če bralcev ne uspete že takoj pritegniti k branju, je ves vaš nadaljni trud zaman, saj ne bo nihče prebral vaše vsebine.

Ko že imate bralčevo pozornost, pa ste korak bližje cilju, a le-ta še zdaleč ni zagotovljena. Vaša naslednja naloga je, da v potencialni stranki ustvarite zanimanje za vašo ponudbo, zato morate karseda jasno navajati, kakšne koristi bo imela od nakupa in kakšno vrednost prinašate. Poudarek na vrednostih in koristih, pozabite na opis in tehnične specifikacije.

Če ste do tu naredili vse prav, boste v naslednji točki deležni pozitivnega odziva, stranka bo dodobra prepričana v legitimnost vaših navedb in si bo želela sodelovati z vami.

Šele v tem trenutku je pravi čas, da jo popeljete k zadnjemu koraku: pozivu k dejanju. Pri tem ne pozabite navesti vsaj en konkreten razlog, zakaj naj to stori čim prej. Lahko gre za omejeno zalogo, akcijo z omejenim rokom trajanja, itd.

Ravno tako ne pozabite izpostaviti dejstva, da bo nakup vaših produktov ali storitev, oz. sodelovanje z vami, pozitivno vplivalo na kvaliteto njihovega življenja, saj rešuje “določeno težavo”, s katero se spopada bralec in mu prinaša “boljšo prihodnost”.

Če bralca opomnete še na to, da si s tem, ko ne ukrepa, v resnici “dela stroške” oz. “izgublja prihodek ”, ste maksimizirali možnost, ki jo imate, da se bo odločil ravno za vas.

Opomba: neglede na argumente, ki jih boste navedli, vedno naj bodo razlogi za urgentnost nakupa resnični, razumljivi in utemeljeni. Le tako si boste zagotovili kar najboljše možnosti za uspeh.

 

b.) Storytelling (pripovedovanje zgodb)

 

Da si bodo bralci vaše besede lažje predstavljali in da jim bodo le-te ostale dlje časa v spominu, si pomagamo s pripovedovanjem zgodb, na način, da bralcu v lažje razumevanje napisanega, podajamo konkrete zgodbe iz prakse in mu ob napisani besedi ustvarimo še sliko v mislih.

Gre za enega bolj učinkovitih prodajnih prijemov v katerega vam priporočamo se poglobiti, v kolikor želite z vsebinami in vsebinskim marketingom povečati prodajo. Ravno tako vam to znanje pride prav pri govorjeni besedi, kjer je njen pomen še toliko večji.

V praksi to pomeni, da s svojo potencialno stranko komuniciramo slikovito, kot bi pripovedovali zgodbo prijateljem. S predstavljeno izkušnjo v zgodbi, ki mora biti seveda voda na vaš mlin, boste v bralcu vzbudili občutek zaupanja:

  • bralec se bo poistovetil s situacijo iz zgodbe in uvidel, da ga razumete, saj je v zgodbi zasledil enake izzive, kot jih ima on sam,
  • prepoznal vas bo kot avtoriteto, vedoč, da ste se s tem že soočali v preteklosti,
  • slikovito in enostavno si bo predstavljal vrednost in izboljšave, ki mu jih boste prinesli.

Da se bo vaša zgodba čim bolj učinkovito prodajala, poskrbite za to, da se bodo lahko bralci čim bolj poistovetili z opisanimi težavami v zgodbi.

Zgodba naj bo čim krajša, čim bolj slikovita in čim bolj osredotočena na sorodne izzive in težave, s katerimi ste se spopadali že v preteklosti.

Predstavite kaj ste ob tem doživljali, kako ste se počutili in doživljali frustracijo, kakšen vpliv je imela na vaše življenje in položaj ter kako se je vse to spremenilo, ko ste implementirali rešitev. Le-to zdaj želite ponuditi širnemu svetu, da ostalim ne bo treba pretrpeti tega, kar ste morali prestati sami.

Dobra zgodba mora stranki vliti občutek, da ste že pomagali ljudem, v njihovem položaju in z vašim izdelkom ali storitvijo prinašate zanesljivo vrednost, rešujete težave ter ljudem izboljšujete kvaliteto življenja. Kako boste upodobili ta del, bo odločilnega pomena v vaši zgodbi.

Če se boste vsaj okvirno držali napisanega, bo učinkovitost že naslednjega članka, ki ga boste napisali na blogu ali vsebine, ki jo boste objavili na spletu, zagotovo zaznavna.

Več o optimizaciji strani in vašega bloga pa si lahko preberete tudi v prispevku, kako optimizirati spletno stran za prvo mesto v Google!

 

Ne boste pisali člankov, želite pa vseeno povečati prodajo z bloganjem ali celovitim vsebinskim marketingom?

 

Imamo rešitev za vas! Pisana beseda in vsebinski marketing loči učinkovit digitalni marketing, ki prodaja na veliko, od povprečnega digitalnega marketinga.

Če ste med prebranim zaznali priložnost, tudi za svoj posel, ali že nekaj časa pridno pišete in bi želeli od tega imeti več, biti bolj vidni v spletnih iskalnikih, naročite SEO analizo  vaše spletne strani

V kolikor ti je bilo prebrano in videno všeč, ne pozabi deli prispevek na socialnih omrežjih.

Hvala!