Anatomija učinkovite pristajalne strani (landing page) v digitalnem trženju

Certificirani svetovalci, globalne izkušnje, zanesljive rešitve, osebni pristop.

Ena večjih napak digitalnega trženja, ki jo še vedno prepogosto zasledimo v praksi, je pošiljanje obiskovalcev (z oglaševalskimi ali SEO kampanjami) na domačo stran.

Čeprav je bilo to že tolikokrat poudarjeno, omenjeno napako v praksi še vedno zasledimo prepogosto.

Dejstva pa so poznana: dobro zasnovana pristajalna spletna stran krepko poveča stopnjo konverzije obiskovalcev v vaše stranke.

Še boljša novica pa se skriva v tem, da pristajalne strani ni tako težko postaviti, kot se morda sliši.

Kaj sploh je pristajalna spletna stran?

Pristajalna spletna stran, v angleščini landing page, je v vsakem danem primeru tista podstran ali domača stran (napaka!), na katero pristanete (v angleščini “land”), ko kliknete na povezavo, ki vas zanima, kjerkoli na spletu.

Namen pristajalnih strani je, da po pristanku prepriča obiskovalca ter ga pripravi do tega, da opravi naslednji korak:

  • če je iskal proizvod ali storitev, pošlje povpraševanje,
  • če je iskal le odgovor na vprašanje, pusti email naslov,
  • če je zelel kupiti proizvod, opravi nakup, itd.,

brez dodatnega navigiranja po podstraneh.

Torej je nujno, da gre za samostojno podstran ali stran, ki je usmerjena v samo en izbran cilj, njen namen pa je konvertirati obiskovalce v karkoli želite (sledilce, povpraševalce, stranke, itd.).

A tako, kot vsaka spletna stran ali podstran, tudi pristajalne strani ne morejo učinkovito prodajati, če niso konsistentne s sporočili v povezavah in oglasih ali se na njih ne znajdejo pravi obiskovalci.

Da bodo vaši projekti izdelave spletnih stranioptimizacije spletnih strani za iskalnike in digitalnega marketinga, kar se da učinkovite, boste morali poskrbeti za učinkovito in enotno noto, ki bo zainteresirane vodila od klika, do konverzije; od trenutka, ko z boste z oglasom ali povezavo, kjerkoli po spletu, vzbudi njihovo zanimanje:

  • do sporočila v oglasu ali povezavi,
  • in sporočila na pristajalni strani,
  • do cilja na pristajalni strani,
  • in poziva k dejanju.

Kaj zgornje pomeni v praksi?

Če oglašujete turistične apartmaje, in je zainteresirani kliknil na oglas s soncem obsijane hiške ob morju, pristal pa na domači strani spletne turistične agencije, ali na podstrani z več različnimi apartmaji, to ni optimalno zasnovana kampanja digitalnega trženja ali optimizacije spletne strani. Optimalna kampanja vas bo pripeljala na podstran, kjer boste videli identični apartma, z vsemi potrebnimi podatki o merah, kvaliteti, lokaciji, ceni in ostalih podatkih, na podlagi katerih boste lahko opravili racionalno odločitev o najemu. Naloga same pristajalne strani pa je ta, da obiskovalce podzavestno prepriča, da opravijo konverzijo “tukaj in zdaj”. Pred tem pa je potrebno paziti, da jih iz katerega koli razloga ne odvrne od namere.

Skica učinkovite pristajalne strani

Obvezni elementi pristajalne strani:

  1. Naslov
  2. Video
  3. Ključne prednosti
  4. Poziv k dejanju
  5. Kompaktna in enovita razporeditev elementov
  6. Deli s prijatelji
  7. Uspešni primeri iz prakse
  8. Pozitivna pričanja zadovoljnih strank
  9. Garancije, certifikati, priznanja

Izdelava pristajalnih strani

Pristajalno spletno stran, v okviru digitalnega trženja najbolje pripravimo po spodnjih korakih.

1. Identificirajte persone strank

Kot v vsaki digitalni strategiji, je tudi pri načrtovanju pristajalnih strani pomembno, da razumete, kateri ljudje so vaša ciljna publika. To je vsaj toliko pomembno, kot vaši izdelki ali storitve sami po sebi. Zamislite si, da se nameravate lotiti ribarjenja: verjetno bi najprej raziskali, kakšne vrste ribe se tam nahajajo, ker je od tega odvisna vaša izbira vabe. Da ilustriramo na primeru: z vabo, primerno za lovljenje brancinov, ne boste ravno uspešni pri lovljenju katere druge vrste rib. Pristajalne strani na nek način delujejo, kot vaba; če želite ujeti vaše kosilo, morate najprej razumeti, kaj in na kaj boste lovili.

Ko ste uspešno identificirali vašo ciljno publiko potencialnih strank, boste imeli več informacij, na podlagi katerih lahko zgradite pristajalno stran, ki je zanje najbolj primerna, ter oglase in sporočilo, s katerim boste ljudi pozivali k obisku in konverziji.

2. Postavite cilj

Domače strani niso najbolj primerna izbira za pristajalno stran že po sami definiciji. Tipično le-te sestojijo iz splošnih informacij in služijo, kot vstopna točka do podstrani, kazalo strani in splošna predstavitev. Namen pristajalnih strani pa je konverzija, npr. prodaja, vpis na mailing listo, izpolnitev ankete…

Vsaka pristajalna stran mora imeti svoj in samo en primarni cilj – v kolikor to pomeni ustvarjanje več različnih podstrani za isto kampanjo, zasnovanih na podlagi različnih izidov, ali za ciljanje različnih segmentov vaše ciljne publike, bo to veliko boljša izbira, kot pošiljanje vseh obiskovalcev iz vsake kampanje na domačo stran ali splošno podstran, ki je namenjena širši ciljni publiki. Bolj kot je spletna stran po meri obiskovalca, prej se poistoveti z njo in prej bo izpolnila cilj.

Najpogostejši cilji pristajalnih strani so: zbiranje email naslovov, direktna prodaja izdelkov ali storitev, priprava obiskovalcev do tega, da izpolnijo vprašalnik ali obvestijo prijatelja o vaši ponudbi itd. Vsako dejanje, za katero želite, da ga vaši obiskovalci naredijo, je obravnavano kot cilj, okoli katerega je potrebno zgraditi pristajalno stran, vsebino, sporočila in pozive k dejanju.

3. Pristajalno stran optimizirajte za konverzijo

Pristajalna stran z visoko konverzijo upošteva nekaj pomembnih smernic. Najpomebnejši nasvet, ki vam ga lahko ponudimo pri izdelavi pristajalne spletne strani je ta, da morate odmisliti in odstraniti vse odvečne in moteče elemente, ki bi utegnili obiskovalce zmesti, preusmeriti njihovo pozornost ali odvrniti od vašega glavnega cilja (en primer tovrstnih motečih elementov je npr. navigacija in povezave do drugih podstrani).

Drugi zelo pomemben element je naslov. Imeti mora največjo velikost pisave, njegovo glavno sporočilo pa mora biti jasno in ciljno usmerjeno. Ravno tako mora biti tesno povezan in enoten s sporočilom, ki ga obiskovalci vidijo v oglasu ali povezavi, na katero so kliknili, da so pristali na pristajalno stran. Besedila in same vsebine ne sme biti preveč. Pozitivno bodo na učinkovito konverzijo vplivali tudi multimedijski elementi, slike, videji ter elementi, ki vzbujajo zaupanje, kot so priporočila in mnenja zadovoljnih strank, pozivi k dejanju, certifikati, vaše uspešne zgodbe, itd.

Na začetku in/ali na koncu pristajalne strani mora biti obrazec, kar je eden izmed najpomembnejših elementov pristajalne strani. V kolikor le-ta ne deluje pravilno ali poziva obiskovalce na nejasen način, se vaše trdo delo, do te točke, ne bo obrestovalo. Besedilo v obrazcu in okoli njega mora biti kratko in jedrnato: več polj, kot jih mora obiskovalec izpolniti, manjša je verjetnost, da se bo s tem pripravljen ukvarjati.

4. Merite rezultate

Namen pristajalnih strani je pretvoriti čim več obiskovalcev v kupce, sledilce ali kakorkoli drugače ciljno povezane subjekte. Glede na to, da na učinkovitost pristajalne strani vpliva že vsaka malenkost, barvni odtenek, napis, element in vsaka manjša sprememba, bo vaša pristajalna stran še toliko bolj učinkovita, če boste dogajanje spremljali v spletni analitiki ter na podlagi izsledkov optimizirali delovanje celotne kampanje.

Spremljanje rezultatov je tako življenjskega pomena za vsako kampanjo digitalnega trženja. Najbolj učinkovite kampanje digitalnega marketinga predvidevajo tudi testiranje (izmenično prikazovanje itd.) več različnih pristajalnih strani ter njihovo medsebojno primerjanje. Ko ste določili, katera izmed njih je najbolj uspešna, je izbira na dlani! Ob vsakem novem pomembnem izsledku iz spletne analitike pa optimizirajte pristajalno stran ali kateri koli drugi element akcije digitalnega trženja.

Naj bo tudi vaša naslednja kampanja in pristajalna stran, kar se da učinkovita.

V kolikor imate kakršno koli vprašanje, potrebujete nasvet, pomoč pri zasnovi pristajalne strani oz. kampanje digitalnega trženja ali bi preprosto želeli prodati še več preko spleta, nas pokličite na 031 806 600 ali nam pišite na: kontakt@digimedia.si

Vam je prebrano všeč? Delite s prijatelji na socialnih omrežjih ter ga pošljite osebi, ki jo imate v mislih, po elektronski pošti.

Hvala!

Ime in priimek (obvezno):

Email (obvezno):

Telefonska številka (obvezno):

Spletna stran:

Sporočilo: